jag har corona

¦ Sharon , Vardag
 
Hiya huns!
 
Japp, ni läste rätt. Jag har fått corona visruset.
 
Trots att vi andänder både munskydd och visir hela tiden har vi ett pågående utbrott på min arbetsplats, så jag var inte alls förvånad när jag började hosta i tisdags. Min hosta blev tio gånger värre igår så fick testa mig direkt på morgonen och idag ringde en läkare och informerade mig att jag är smittad. Fick lite info om hur jag ska förhålla mig till allt och att de som bor med mig (Gaby) också måste isolera sig i minst 7 dagar. Såklart (!!) har vi inga råvaror hemma så min kära mor ska handla åt oss och lämna utanför dörren och till hästen får jag såklart inte heller åka så stallkompisarna ställer upp och hälper oss. 
 
Förutom kopiös torrhosta har jag ont i halsen och känner mig lite hängig, annars mår jag bra. Är lite subfebril och blir lätt andfådd men har i alla fall fått behålla mitt smak- och luktsinne, haha! Nu när jag är lite "långledig" så ska jag försöka göra lite tidsinställda inlägg, känner mig inspirerad och vill gärna göra gifs!
 
Håll avstånd till varandra, ha munskydd och stanna hemma om ni känner er dåliga ;)











Kom ihåg mig?