skridskor på dammen i centrum

¦ Pretty girls , Sharon , Vardag
Bilder på livräddaren. Visade sig att den lille pojken inte kunde simma, så ja. En hjälteinsatts verkligen!
 
Hiya huns!
 
I torsdags bestämde jag, Gaby och Ester oss för att åka skridskor på dammen i parken mitt i stan. Vi tänkte att den chansen får man bara en gång i livet eftersom här så sällan är så pass djupfruset att det går att gå på isen. Vi hade bara två par skridskor så jag valde att stanna på marken och fotda lite istället.
 
Det hela slutade väl inte riktigt alls som planerat. En liten pojke gick alldeles för nära det öppna vattnet och trillade i, Gaby skulle dra upp honom men trillade också i sedan kom en tredje man som skulle hjälpa dem båda men han åkte ner med dem istället. Ja - det var totalt kaos. En kvinna ringde räddningstjänsten, vi som stod på land tog av oss våra jackor, strumpor och halsdukar som vi gav till de tre som var i vattnet. Efter någon minut kom ambulansen (tre ambulanser, yttre befälet från brandkåren med dykare och polisen) och det slutade med att pojken och mannen som tagit sig ett kallt dopp fick åka in till sjukhuset. Gaby mådde bra nog efter att hon fått torra kläder på sig att hon inte ville åka med in så vi gick hem (bor fem minuter från sjön) och drack te, kollade Outlander och pratade om det sjukaste vi precis varit med om.
 
Sen har jag jobbat hela helgen och inte haft ork att blogga. Har även övertalat Gaby att kolla outlander tillsammans med mig så jag kollar om serien med henne. Idag är jag ledig, ska till stallet, vill läsa klart min bok och så ska jag försöka göra något mer tidsinställt inlägg. 
 











Kom ihåg mig?