snö, veterinärbesök och annat roligt

¦ Sharon , Stallet
 
Hiya huns!
 
Har varit lite off här, skyller det på Outlander som jag nu bestämt mig för att läsa. Sitter med näsan i boken så många timmar jag kan om dagen, i princip. Vet inte när jag senast öppnat photoshop eller spelat, så besatt har jag varit (och är fortfarande). 
 
Hur som helst. Tidigare i veckan var vi hos veterinären med Soppan. Hon bestämde sig för att bli halt i mitten av januari och trots att hon fick vila och gå i sjukhage blev det inte bättre. Oroliga över att hon fått kotledsinflamation eller nått annat dyrt tog vi henne till Omma och hältutredde. Visade sig vara skorna som klämde lite, tunn hovvägg + snösulor blev lite trångt. Dessutom med marken som frusit på gjorde det hårt och ont att gå på tyckte Soppan. Så ja, skorna åkte av och i veckan kommer hovis och slår på nya - utan sulor. Förhoppningsvis kan vi då sätta igång henne lite lugnt igen, men tyvärr bygger hon styltor utan sulor så vi får se hur det blir medan snön ligger kvar.


Josäfin    •  

Amigo fick ju samma i förra våren iom att vi slog på snösulor men att det inte kom ngn snö! Så han fick ngn typ av skosule-inflammation pga tunna sulor. Han fick "kuddar" i sina skor och sen efter några veckor var han på banan igen! Hoppas hon piggar på sig snart ♥

Svar: Åh ja vi hoppas vi kan vara back on track snart! <3
Sharon Eden America Hajny










Kom ihåg mig?