en disney-lista

¦ Gif's , Sharon , Tumblr
 
Favorit film
Sköntheten och Odjuret från 1991. Alltså, Disney/Pixar har ju hur många bra filmer som helst, men originalet av Skönheten och Odjuret är in absoluta favorit! Gillar främst storyn (även om det hänger lite stockholm-syndrome vibes över det hela) och musiken! Från 2017-versionen är jag mest intresserad av kulliserna och kostymerna! 
 
 
Favorit sång
 "The Bells of Notre Dame" från Ringaren i Notre Dame.
 
 
Favorit Pixar film
 Bilar, den första är bäst men de två andra är också bra! Filmen får mig att drömma om en roadtrip i USA, och så hade jag gärna stannat i Radiator Springs (om det ändå existerade haha!). Är ju också intresserad av bilsport, dock inte NASCAR som filmen är baserad på, men bil som bil, eller?
 
 
Favorit prinsessa
 Rapunzel i Trassel. För att hon vågar, är modig och gör det HON vill.
 
 
Favorit kärlekssång
"Love is an Open Door" från Frost
  
 
Disney film som får dig att skratta
 Big Hero 6. Dog av skratt vid den scenen där Hiro försöker putta ut Baymax genom fönstret. Skrattade som ett barn, haha! Gaby tyckte jag var galen.
 
 
Disney film som får dig att gråta
 Det mest uppenbara skulle väl ändå vara Micke och Molle, men minst lika sorglig tycker jag att Tingeling - Legenden om Önskedjuret är. 











Kom ihåg mig?