Brand och hoppning

¦ Mayhem , Sharon
Hiya huns! 
 
Veckan började med att vi åkte ut till min sambos stall där han tar ridlektioner. Efter att vi varit där skulle vi ut till Soppan och jag skulle rida lite. Sambon gjorde iordning Soppan åt mig medan jag mockade i hagen och eftersom det duggregnade lite så valde jag att rida i ridhuset. Efter en kort stund så kände jag doften av rök men vi kunde inte se något så fortsatte jag rida. Men efter en stund så tyckte även V att det luktade konstig så han gick ut för att kolla och kunde först inte se något speciellt. Jag fortsatte rida, tog något skutt över ett hinder som stod framme och plötsligt säger V att jo - det brinner. Grannes hus står nu, alltså knappt 7-8 minuter efter att jag för känt lukten, i full brand. Jag kastar in Soppan i en box i stallet, sen springer vi medan vi larmat SOS till huset för att rädda deras hund och fåglar. Ingen kom till skada förutom huset men ja, en märklig måndag minst sagt. 
 
Igår hade vi hoppning på ridlektionen på MCR. Gick ändå helt ok för mig och Wersja. Jag tycker hon är ite svårt i hoppningen efterson hon kan bli lite isäker. Så hon sprang förbi första hindret men resten av lektionen gick jättebra! 
 
Har tyvärr inga bilder från veckan men delar några från när jag och sambon var ute och vandrade förra veckan!
 











Kom ihåg mig?